Offline /retail succes vergroten door webwinkel te starten

Wanneer je een retail winkel hebt en producten dus in de offline wereld verkoopt, mag je de online wereld van het internet niet vergeten. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om een website te hebben, zodat mensen met een zoekopdracht in een zoekmachine als Google de locatie van je winkel kunnen achterhalen. Tevens een goed idee kan zijn om een webwinkel te starten. Maar narrow casting kan ook interessant zijn. Hierdoor kan je als fysieke winkel meer verkopen realiseren en tegelijkertijd je offline /retail succes vergroten. Hoe je dit het beste op kunt zetten, zullen we uiteenzetten in dit artikel.

Alles gereed om te starten

winkelvloerIndien je al een retail locatie hebt, dan is in principe ook zo’n beetje alles al gereed om een webwinkel te starten. Je hebt namelijk al een magazijn waar je de producten die je verkoopt in bewaart. Vanuit deze locatie kan je ook de pakketjes versturen die via het internet worden besteld. Een afspraak voor de verzending van goederen is zo gemaakt met een van de vele koeriersdiensten in Nederland. Wat je ook nog nodig hebt zijn productafbeeldingen.

Webwinkel laten maken

Om te starten met online verkopen, moet je een webwinkel laten maken. Dit is een taak die je uiteraard het beste kunt uitbesteden aan een bedrijf dat hier verstand van heeft. Via het internet zijn ook meerdere kant-en-klare webwinkel services beschikbaar. Je hoeft dan hier alleen maar je productafbeeldingen in te laden en de prijzen plus beschrijvingen in te vullen. Zorg er wel voor dat de bestellingen die binnenkomen makkelijk verwerkt kunnen worden.

Online marketingstrategieën

Een webwinkel promoten gaat op een andere manier van een retail winkel. Hiervoor moeten online marketingstrategieën ingezet worden. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en social media campagnes. Het is op dit punt dat je offline /retail succes ook kan meeliften op het succes dat je online behaald. Op je webwinkel maak je namelijk duidelijk bekend dat er ook een fysieke locatie te bezoeken is waar mensen de producten kunnen bekijken en uitproberen. Doordat een groot aantal mensen de webwinkel via het internet weten te vinden, zal dit er ook voor zorgen dat er meer mensen bij het winkelpand binnenkomen.