Online marketing voor offline bedrijven

Zelfs als je een offline bedrijf hebt, dat helemaal niet op het internet actief is, moet je nog altijd online marketing inzetten om meer verkopen te realiseren.

Mensen zoeken tegenwoordig namelijk alle mogelijke informatie die zij nodig hebben via het internet. Zoekmachines als Google worden gebruikt om op te zoeken bij welke bedrijven in de regio bepaalde producten of diensten afgenomen kunnen worden.

Online marketing voor offline bedrijven kan dan ook absoluut een meerwaarde bieden. Veel ondernemers hebben hier echter niet veel verstand van. Daarom is het goed om eens op te sommen wat precies met marketing online bedoeld wordt.

Ranken voor gerelateerde zoekopdrachten

zoekmachine optimalisatieEen van de meest waardevolle dingen die online marketing voor je kan betekenen is het ranken voor gerelateerde zoekopdrachten. Een partij als Webit: Webdesign kan hierbij hulp bieden. Hiermee bedoelen we de zoekopdrachten die in Google worden gedaan. Wanneer je bijvoorbeeld een loodgietersbedrijf hebt, dan wil je dat mensen jouw website kunnen vinden wanneer zij via het internet zoeken naar een bedrijf voor het aanleggen van waterleidingen in de stad waar je gevestigd bent. De online marketingstrategie waarmee je dit kunt realiseren, is zoekmachineoptimalisatie ook wel SEO genoemd.

Unique Selling Point duidelijk maken

Op het moment dat de juiste mensen eenmaal je website hebben gevonden, dan is het nog zaak om hen duidelijk te maken dat jouw bedrijf de juiste keuze is. Bij de zoekopdracht die zij eerder hebben gedaan zijn namelijk meerdere bedrijven naar voren gekomen die dezelfde dienst aanbieden. Het overtuigen van de consumenten doe je door een Unique Selling Point duidelijk te maken. Dit is het antwoord op de vraag waarom een consument voor jouw bedrijf zou moeten kiezen in plaats van een concurrent.

In staat zijn klantenbestand te bereiken

Mensen die eerder al eens een keer iets in je winkel hebben gekocht, dat zijn de mensen die het meest waarschijnlijk zijn om opnieuw een product te kopen. Als offline bedrijf is het echter moeilijk om hen later weer eens te bereiken. Online marketing kan voor dit probleem uitkomst bieden. Je kunt klanten bijvoorbeeld aansporen om je Facebook pagina te liken. Als ze dat eenmaal hebben gedaan kan je hen eenvoudig van een aanbieding op de hoogte stellen door dit op je Facebook pagina bekend te maken.